Share on Facebook

 rum1

 

 

 

 

 

Druga odsłona...

 

Witam

 

Przedstawiam Żółtego Rumaka po liftingu, który nastąpił po 4,5 roku od daty jego uruchomienia.

Głównym założeniem tego przedsięwzięcia było zmniejszenie wysokości suportu. Tak jak pisałem wcześniej: opuszczony wysięgnik z suportem, aby szybciej można było postawić nogi na ziemi.

Cel został osiągnięty. Nawiązując do tego co pisałem wcześniej o planowanych zmianach w rowerze, to są one przełożone w bliżej nieokreśloną przyszłość.Na pewno będą one uwzględnione przy konstruowaniu kolejnego roweru.

Ta drobna, aczkolwiek znacząca zmiana spowodowała to, że niewiele zmieniły się wymiary.

 

zemWymiary "Żółtego Rumaka"

Długość- 200 cm

Długość bazy- 117 cm

Szerokość- 56 cm

Wysokość- 96 cm

Wysokość fotelika nad ziemią- 51cm

Wysokość suportu nad ziemią- 56cm

Długość suportu- 81 cm

Waga- 21 kg

Kąt główki- 20'

Kąt fotelika- 130'

Promień skrętu- 130 cm

 

 

 

Pozdrawiam Robert Fietkiewicz

13 maj 2013


 

Witam po prawie rocznej przerwie.

Mam zaszczyt zaprezentowac poprawioną i ulepszoną wersję "Zielonego Konika". Po 5 miesiącach użytkowania "Zielonego Konika" doszedłem do wniosku, że trzeba go przerobic. Po przemyśleniach za i przeciw postanowiłem, że będzie to SWB ASS. Przez zimę próbowałem zmieniac układ kierowniczy lecz wszystkie próby kończyły się porażką. W końcu przyszła wiosna i zaraz potem lato czyli czas na prace przy rowerku. I tak oto powstała zmieniona wersja "Zielonego Konika" przemianowanego potem na "Złoty Rumak"

Powody dla których postanowiłem przerobic go na SWB ASS:

1) Podkowiasta kierownica była niepraktyczna gdyż miałem bardzo mały zasięg rąk przy skręcaniu. Osadzona na wysokiej sztycy była dużą dźwignią dla niej przez co mogła się złamac.

2) Tak długi rower potrzebuje dużo miejsca na skręcanie (duży promień skrętu) niemożliwe skręcanie w małe uliczki. Swą wielkością był bardzo nieporęczny. Kiepsko się prowadziło. Utrudnione, wręcz niemożliwe, przewożenie go w pociągach. Prowadzenie go obok siebie też sprawiało trudnośc.

3) Rower był za ciężki, bardzo utrudnione wnoszenie go po jakichkolwiek schodach i podniesienie chodźmy tylko po to by coś przy nim naprawic.

4) Fotelik, mimo że był miękki to jednak nie był przystosowany do tego by być na nim w pozycji półleżącej. Nie miałem podparcia pod całe plecy, co niekorzystnie wpływało na mój kręgosłup i na efektywnośc jazdy, poza tym był ciężki.

Po przeróbce udało mi się zniwelowac niemalże całkowicie wyżej wymienione wady z czego jestem zadowolony. Prowadzi się go znacznie lepiej, mam większą kontrolę nad kierownicą. Na zakupionym foteliku u pana Jarka Snocha jazda na nim jest znacznie przyjemniejsza, wygodniejsza i efektywniejsza. Mniejszy promień skrętu pozwala mi wjeżdżać w mniejsze uliczki. Rower jest bardziej zwrotny i dużo bardziej nadaje się na jazdę po mieście niż jego poprzednia wersja.

Data ukończenia roweru 14 wrzesień 2008.

Co bym zmienił w "Żółtym Rumaku" gdybym robił drugi rower poziomy SWB ASS? Mniej pochylona kierownica sprawi, że będzie jeszcze mniejszy promień skrętu. Większe koło z tyłu 26 cali. Opuszczony wysięgnik z suportem aby szybciej można było postawic nogi na ziemi. A na pewno chcę, aby był amortyzowany.

Ale to i tak niewiele w stosunku do tego co poprawiłem.

zemWymiary "Żółtego Rumaka"

Długość- 210 cm

Długość bazy- 117 cm

Szerokość- 56 cm

Wysokość- 104 cm

Wysokość fotelika nad ziemią- 51cm

Wysokość suportu nad ziemią- 81cm

Długość suportu- 81 cm

Waga- 21 kg

Kąt główki- 20'

Kąt fotelika- 130'

Promień skrętu- 130 cm

Teraz rzeczywiście czuję, że jadę na poziomie :)

 


 

Robert Fietkiewicz

24-09-2008

 

 

 

Zobacz także artykuł "Zielony Konik"

Powered by Bullraider.com
 
 
 
 
 

Joomla Templates by Joomla51.com