Share on Facebook

Adrian Iwanowski

Adrian Iwanowski

 

Jestem studentem 4 roku Politechniki Warszawskiej. Z roweru poziomego chciałbym uczynić temat mojej pracy dyplomowej (lub przejsciowej) - chodzi o komputerową ocenę wytrzymałosci ramy.
Rowerami poziomymi zainteresowałem sie w 7 klasie podstawówki. Pierwsze próby skonstruowania roweru spełzły na niczym. Pierwsza "jeżdżaca" konstrukcja pojawiła sie pomiedzy 1 a 2 klasa liceum.Była prymitywna - ale jeździła !!! Potem było jeszcze kilka rowerów.
Rower na załączonym zdjęciu to jest konstrukcja  4-letnia. Przez ten czas przechodził kilka modyfikacji - m.in. napęd od "górala" i wzmocnienie ramy.
Koło zębate przy suporcie ma 28-38-48 zębów. Pod górkę wjazd jest O.K.
Przebieg - około 5700 km.
Maksymalny dystans przejechany jednego dnia - 203 km.
Waga - pomiędzy 25 a 30 kg - zależy od aktualnego stanu wyposażenia :-) .

 

 


2001

 

Cieszę się, że mogę zaprezentować swój nowy rower.

Pisałem kiedyś, że rower poziomy mógłby stać się tematem mojej pracy dyplomowej - i tak się stało. "Projekt i analiza wytrzymałościowa ramy roweru poziomego"- jak na wydział Samochodów i Maszyn Roboczych - temat co najmniej dziwny :)
 Moim zadaniem było zaprojektowanie i analiza ramy, a wykonanie - to niejako ponad program. Zaprojektowałem dwie ramy - ze stali Cr-Mo (jako szkielet posłużyła rama od Jarka Baranowskiego) oraz ramę ze zwykłej stali (ukłony dla Kamila Maneckiego).
 W modelu ze stali Cr-Mo główna belka to rura o średnicy 50,8 mm i grubości ścianki 1,5 mm. Mocowanie tylnego koła to profil prostokątny 30x15x1,5 W modelu ze zwykłej stali (oznaczenie St3 sx) główna belka to profil prostokątny 60x40x2 (powinno być 60x40x1,5). Mocowanie tylnego koła to profil prostokątny 30x15x1,5 także ze stali St3 sx. Aluminiowe profile prostokątne to 25x15 oraz 20x10.
 Rower nazwałem QUEEN.

 


 W chwili obecnej rozpocząłem studia doktoranckie na kierunku Pojazdy, Maszyny Robocze i Organizacja Transportu. Główna idea moich obecnych studiów to koncepcja roweru bezpiecznego - rozszerzenie tematu pracy magisterskiej o komputerowe symulowanie zderzeń i wykorzystanie nowych materiałów (kompozyty).

ADRIAN

 

20-10-2002

Powered by Bullraider.com
 
 
 
 
 

Joomla Templates by Joomla51.com