Share on Facebook

capa0r

 

 

 

 

 

 

Troch pornografi, czyli sesja rozbierana amortyzatora Capa. 

 

Z racji tego, e praca RST capa pomimo "dedykowania dla rowerw poziomych" pierwotnie jest mocno nie satysfakcjonujca, postanowiem zerkn, co siedzi w bebechach amorka. 

 

Uwaga, opis rozbierania i przerbek jest czysto orientacyjny - ingerencje w swj amortyzator przeprowadzasz na swoj odpowiedzialno.

(To tak na wszelki wypadek Wink ) 

 

 

1. Odkrcamy oba dolne imbusy, gole powinna zej bez problemu. W niektrych amorkach bywa, e trzeba delikatnie pukn od dou przez drewienko (rock shock, SUNTOUR ).  

Po zdjciu goleni wida dwa korki z tworzywa, na ktrych opieraj si elastomery zapobiegajce dobijaniu.

W praktyce pod wag 80kg (+rower), cay ciar jadcego jest na tych elastomerach. Trudno tu mwi o amortyzowaniu, to bardziej tumienie nierwnoci.

Jak wida, spryna jest tylko w lewej goleni (tam gdzie jest mocowanie hamulca tarczowego). 

Nic dziwnego, e amor "siada" pod wag. 

 


 2.Odkrcamy korki. Chopaki z RST si nie popisali, prawy korek jest mniejszy ni lewy i nijak nie da si odkrci kluczem dedykowanym do amortyzatorw RST. Z lewym tego problemu nie ma, klucz pasuje idealnie.
Odradzam odkrcanie abk itp, plastik korka jest za mikki. Oryginalny klucz te jest z plastiku, trzeba popyta w serwisach rowerowych czy maj na stanie. Kupno nowego to 40z. Prawy korek da si wycign delikatnie podwaajc noem / rubokrtem. 
Jak si potem okazuje, prawy korek nie jest wkrcany, jest tylko zatyczk dan na wcisk. Chcc da dodatkow spryn do prawej goleni trzeba wytoczy korek rozporowy. 

 

Z braku odpowiedniej spryny na warsztacie postanowiem sprbowa innego podejcia. Wypeniem kawaek mikkiej gumowej rurki ktra idealnie pasuje do wntrza spryny, gumowym prtem tworzc co w stylu elastomeru. Cao przed woeniem przesmarowaem smarem ktrego spore grudy s w dolnej czci spryny. Tu ludzie z RST si postarali, smaru jest w sam raz i jest cakiem rwno rozprowadzony po caej sprynie ( pomijajc grudy na dole, ale przyday si wic nie narzekam Wink ).

 

Sam odkrcany korek te jest robiony z plastiku, s przypadki gdy korki amortyzatorach RST strzelay, ale jak stwierdzi serwisant, ktry uyczy klucza do korka strzelanie wynikao z uywania amorka niezgodnie z przeznaczeniem (skakanie itp) Redakcja potwierdza przypadki wystrzelenia oryginalnych plastikowych korkw z tworzywa sztucznego. Widelce s przeznaczone do rowerw dziecicych, wic z zaoenia uywamy ich niezgodnie z przeznaczeniem. Zastpienie oryginalnego korka z tworzywa, wytoczonym aluminiowym odpowiednikiem zaatwia spraw [RK] . W poziomce powinno by ok, cho przy zmianie spryny na twardsz, zmiana korka na aluminiowy nie zawadzi. ( Tak jest te w zestawie tunningowym z cykloturu). 

 

Po dodaniu elastomeru, praca amorka zdecydowanie zmienia si na plus. Pod ciarem obsiada teraz nie wicej ni 0.5 -1 cm ( wczeniej 2cm). Tumienie jest lepsze, zdecydowanie caa waga nie wsi teraz na dolnych elastomerach. Do tej pory zrobiem na tym rozwizaniu koo 30-40km i nic niepokojcego si nie dzieje, a gdyby co (odpuka) si dziao to dam zna na forum.


Jako ciekawostk dorzucam jeszcze fotki RST 200K, jak wida tumienie w obu goleniach, korki dolne aluminiowe.

 

 

Amorek ten mia swego czasu by pecha rozjechanym przez samochd, wida uszkodzenie goleni. 


PS. Podzikowania dla ekipy serwisowej sklepu "Uni-Sport" Katowice, za pomoc w walce z korkami amorka Happy

 

 

O bohaterze tego artykuu, moesz podyskutowa na naszym forum

 


 

Autor artykuu i fotografii: Yin

Fotografia w komentarzu, ze strony sklepu culkotur.com

Materia do grafiki z nagwka, pochodzi ze strony producenta

26.04.2010

Powered by Bullraider.com
 
 
 
 
 

Joomla Templates by Joomla51.com