Trochê pornografi, czyli sesja rozbierana amortyzatora Capa.
Z racji tego, ¿e praca RST capa pomimo "dedykowania dla rowerów poziomych" pierwotnie jest mocno nie satysfakcjonuj±ca, postanowi³em zerkn±æ, co siedzi w bebechach amorka.
Uwaga, opis rozbierania i przeróbek jest czysto orientacyjny - ingerencje w swój amortyzator przeprowadzasz na swoj± odpowiedzialno¶æ.
(To tak na wszelki wypadek )
1. Odkrêcamy oba dolne imbusy, goleñ powinna zej¶æ bez problemu. W niektórych amorkach bywa, ¿e trzeba delikatnie pukn±æ od do³u przez drewienko (rock shock, SUNTOUR ).
Po zdjêciu goleni widaæ dwa korki z tworzywa, na których opieraj± siê elastomery zapobiegaj±ce dobijaniu.
W praktyce pod wag± 80kg (+rower), ca³y ciê¿ar jad±cego jest na tych elastomerach. Trudno tu mówiæ o amortyzowaniu, to bardziej t³umienie nierówno¶ci.
Nic dziwnego, ¿e amor "siada" pod wag±.
2.Odkrêcamy korki. Ch³opaki z RST siê nie popisali, prawy korek jest mniejszy ni¿ lewy i nijak nie da siê odkrêciæ kluczem dedykowanym do amortyzatorów RST. Z lewym tego problemu nie ma, klucz pasuje idealnie.
Odradzam odkrêcanie ¿abk± itp, plastik korka jest za miêkki. Oryginalny klucz te¿ jest z plastiku, trzeba popytaæ w serwisach rowerowych czy maj± na stanie. Kupno nowego to 40z³. Prawy korek da siê wyci±gn±æ delikatnie podwa¿aj±c no¿em / ¶rubokrêtem.
Jak siê potem okazuje, prawy korek nie jest wkrêcany, jest tylko zatyczk± dan± na wcisk. Chc±c daæ dodatkow± sprê¿ynê do prawej goleni trzeba wytoczyæ korek rozporowy.
Sam odkrêcany korek te¿ jest robiony z plastiku, s± przypadki gdy korki amortyzatorach RST strzela³y, ale jak stwierdzi³ serwisant, który u¿yczy³ klucza do korka strzelanie wynika³o z u¿ywania amorka niezgodnie z przeznaczeniem (skakanie itp) Redakcja potwierdza przypadki wystrzelenia oryginalnych plastikowych korków z tworzywa sztucznego. Widelce s± przeznaczone do rowerów dzieciêcych, wiêc z za³o¿enia u¿ywamy ich niezgodnie z przeznaczeniem. Zast±pienie oryginalnego korka z tworzywa, wytoczonym aluminiowym odpowiednikiem za³atwia sprawê [RK] . W poziomce powinno byæ ok, choæ przy zmianie sprê¿yny na twardsz±, zmiana korka na aluminiowy nie zawadzi. ( Tak jest te¿ w zestawie tunningowym z cykloturu).
Jako ciekawostkê dorzucam jeszcze fotki RST 200K, jak widaæ t³umienie w obu goleniach, korki dolne aluminiowe.
Amorek ten mia³ swego czasu byæ pecha rozjechanym przez samochód, widaæ uszkodzenie goleni.
PS. Podziêkowania dla ekipy serwisowej sklepu "Uni-Sport" Katowice, za pomoc w walce z korkami amorka
O bohaterze tego artyku³u, mo¿esz podyskutowaæ na naszym forum
Autor artyku³u i fotografii: Yin
Fotografia w komentarzu, ze strony sklepu culkotur.com
Materia³ do grafiki z nag³ówka, pochodzi ze strony producenta
26.04.2010