LWB waga nielekka

  • Drukuj

Je¶li kto¶ twierdzi, ¿e jego rower górski jest ciê¿ki?

Jaros³aw Chudyk

Rower powsta³ wiosn± 2002 roku, chcia³em zd±¿yæ na zjazd poziomów w Krakowie, ale z ró¿nych powodów siê nie uda³o.

Konstrukcja powsta³a w oparciu o zdjêcia zamieszczone w internecie, a przede wszystkim szczegó³y wymiarowe zosta³y dobrane za pomoc± programu FRAME 2D autorstwa Marka Praszkiewicza.

Do budowy u¿yto rurki z piêciu ró¿nych starych rowerów zawalaj±cych miejsce w pomieszczeniu gospodarczym (ukraina, 2 sk³adaki, m³odzie¿owy góral, m³odzie¿owa damka). Tak, wiêc uby³o mi trochê rupieci a przyby³ jeden rower.

Typ - LWB D³ugo¶æ ca³kowita - ok. 2,47m Ciê¿ar ca³kowity - ok. 29kg Ciê¿ar pospawanej ramy - ok. 8,5kg Ko³o przednie - 20" Ko³o tylne - 28" ( uzbrojone tylne ko³o wa¿y ok. 2kg)

Do¶æ sporo wa¿y bardzo wygodny fotel (przeznaczony do wymiany ze wzglêdu na ciê¿ar).

 

Rower wyposa¿ony w pe³ne o¶wietlenie (podwójne ¶wiat³a przednie, ¶wiat³a stopu, ¶wiat³o tylne, kierunkowskazy). O¶wietlenie to ¶wietnie zdaje egzamin podczas powrotów po zapadniêciu zmroku, rowerzysta mo¿e siê czuæ bezpieczniej.

Eksploatacja: Rowerek przejecha³ oko³o 640km i co jaki¶ czas by³ poddawany drobnym korektom. Pokonywanie podjazdów mo¿liwe, ale podczas pewnej wycieczki d³ugo¶ci 94km obfituj±cej w liczne podjazdy, zaczê³o brakowaæ mi si³ na pokonanie tych ostatnich i na jednym podje¼dzie musia³em rowerek prowadziæ.

My¶lê, ¿e po obni¿eniu wagi rowerka pokonywanie wzniesieñ stanie siê przyjemniejsze. Jazda po trasach p³askich - totalny relaks, mo¿na bez problemów podziwiaæ okolice (bez ¿adnych bólów krêgów szyjnych jak to czasami mia³o miejsce podczas d³u¿szych wycieczek na rowerze klasycznym).

Pojazd przeznaczony jest do dalszych przeróbek - cel: obni¿enie wagi roweru bez obni¿ania komfortu podró¿owania.

 

11-11-2002

 

 

 

Chcia³em przekazaæ kilka nowych informacji na temat przerobionego pozioma: zmieni³em fotel, troszkê mniej wygodny od poprzedniego, ale przewiewny plecy sie nie poc± i najwa¿niejsze spad³a waga, zmieni³em tylne ko³o z 28 na 26, obni¿y³em baga¿nik, obecnie wa¿y oko³o 24kg (poprzednio ok 29) - przejecha³ po zmianie oko³o 1300km, rama siê trzyma dobrze.

 

 

Podczas zjazdy z górki zanotowa³em max prêdko¶æ 68km, cudownie pokonuje siê zakrêty przy tej prêdko¶ci i zbli¿onej, najmniejsza przy pokonywaniu podjazdów ok 4,8 - 5 km (przy której jeszcze chcia³ jechaæ i siê nie przewraca³) w za³±czeniu zdjêcie.

 

Pozdrawiam Wszystkich Jaros³aw Chudyk

 

17-11-2003

 

Powered by Bullraider.com