Muszê przyznaæ ¿e by³em przyjemnie zaskoczony ¿e znalaz³em chocia¿ jedn± stronê o rowerach poziomych w Polskim necie.
Od trzech lat jestem posiadaczem roweru poziomego.
Co prawda nie jest to moja w³asna konstrukcja ale jestem ( albo by³em) bardzo zadowolony z jego u¿ytkowania.
Sta³em siê jego w³a¶cicielem w nieco przypadkowy sposób.
Wybra³em siê kiedy¶ na targi rowerowe w Bydgoszczy zobaczy³em tam faceta który wystawia³ swoje rowerki ( a mia³ ich kilka) zacz±³em z nim rozmawiaæ o typach ram uk³adach trzyko³owych i dwuko³owych, a on zaproponowa³ mi kupno ramy na mój wzrost.
Po dwóch tygodniach namys³u pojecha³em do Kalisza obejrzeæ to cudo. Co ciekawe by³a to rama z tytanu.
Mia³a pewne niedoróbki ale po kilku godzinach doszli¶my z ni± do porz±dku ( by³a robiona w zak³adach lotniczych pewnie z zapasów po jakim¶ szybowcu), cena te¿ by³a przyzwoita (200z³ dacie wiarê!) no i uje¿dza³em j± przez trzy lata.
Teraz chcê j± zmienic na co¶ szybszego, chocia¿ strasznie ¿al mi tego materia³u (jest praktycznie niezniszczalny!!!).
Mój stary rower mia³ tylko 103cm rozstawu kó³ ko³a 28 i 24, oraz 70 litrowy praktyczny baga¿nik z laminatu.
Teraz marzy mi sie co¶ z chromo- molibdenu tak na 130cm rozstawu i wê¿sze ko³a.
Te dwie fotografie, zrobi³em w sklepie na po³udniu Holandii.
Na kolejnych widaæ te¿ go¶cia trzymaj±cego rower pionowo, rozmawia³em z nim.
Jest Holendrem a jego rower ten w czarnej os³onie ma kilka rekordów ¶wiata w je¿dzie godzinnej, co powiecie na 80 km w godzinê!
Nowy rower
Oto moja druga konstrukcja:
Ramê tak jak poprzednio kupi³em w zag³êbiu Kaliskim.
By³a bardziej mo¿e robiona na "miarê" ni¿ poprzednia. Materia³ to zwyk³a stal z niektórymi elementami z chromo- molibdenu.
Ma wiêkszy rozmiar osi: 120cm.
W stosunku do poprzednich 103cm daje siê odczuæ du¿± ró¿nicê.
Tylne ko³o 28 cali, przód to trochê nietypowy rozmiar 32-451, w przeciwieñstwie do np. standardowego 47-406 dla 20 cali.
Jest trochê wiêksze i praktycznie nieosi±galne w sklepach, ja swoje znów kupi³em w Kaliszu, tam te¿ uda³o mi siê dokupiæ ca³kiem zgrabny widelec pasuj±cy w³a¶nie do tego nietypowego rozmiaru.
Elementem resoruj±cym s± elastomery, jak dla mnie by³y trochê za sztywne, wiêc zmieni³em na sprê¿ynki z innego widelca.
Co do dzia³ania to teraz ju¿ bym siê nie przesiad³ z powrotem na sztywny, tym bardziej ¿e w wiêkszo¶ci je¿d¿ê w mie¶cie, a jak ka¿dy Polak wie, ulice w miastach potrafi± mieæ kilkunasto centymetrowe wyrwy, nie wspominaj±c ju¿ o standardowych kilkucentymetrowych falach, tarkach i innych "ulepszeniach".
Resztê tj. siedzenie i baga¿nik prze³o¿y³em ze starego.
Co do wra¿eñ z jazdy to ten model nie jest mo¿e du¿o szybszy, ale za to znacznie wygodniejszy od poprzedniego.
Rower Basi
Przyznam, ¿e trudno by³o mnie przekonaæ do nowego sposobu podró¿owania, mam na my¶li rower poziomy.
Jak to kobieta liczy³o siê dla mnie ¿eby by³ wygodny, bezpieczny i oczywi¶cie ³adny.
Po czasie muszê przyznaæ, i¿ na d³u¿sze trasy powy¿ej 20 km jest niezawodny bo nie czuje siê zmêczenia tak jak na rowerze tradycyjnym i nie boli przede wszystkim "co nieco".
A przy okazji mogê pokonywaæ d³u¿sze trasy.
Rok temu byli¶my z mê¿em na Kaszubach i w³a¶ciwie dziêki tym rowerom mogli¶my tyle kilometrów (600) przejechaæ - jednocze¶nie przemieszczaæ siê z baga¿em (zmie¶ci siê o wiele wiêcej ni¿ na tradycyjny w baga¿niku - choæ trudno uwierzyæ) zwiedzaj±c.
Je¶li siê nie mylê jestem pierwsz± kobiet± z rowerem poziomym w Bydgoszczy.
Czego brakuje to przede wszystkim ¶cie¿ek rowerowych by móc swobodniej podró¿owaæ.
Basia
14-09-2004