Rama z tytanu, rower z Bydgoszczy

  • Drukuj

Zagl±damy do Bydgoszczy, a tam? Rower z tytanu, oraz konstrukcje, które uje¿d¿a Basia i Kuba.

 

Muszê przyznaæ ¿e by³em przyjemnie zaskoczony ¿e znalaz³em chocia¿ jedn± stronê o rowerach poziomych w Polskim necie.

Od trzech lat jestem posiadaczem roweru poziomego.

Co prawda nie jest to moja w³asna konstrukcja ale jestem ( albo by³em) bardzo zadowolony z jego u¿ytkowania.

Sta³em siê jego w³a¶cicielem w nieco przypadkowy sposób.

Wybra³em siê kiedy¶ na targi rowerowe w Bydgoszczy zobaczy³em tam faceta który wystawia³ swoje rowerki ( a mia³ ich kilka) zacz±³em z nim rozmawiaæ o typach ram uk³adach trzyko³owych i dwuko³owych, a on zaproponowa³ mi kupno ramy na mój wzrost.

Po dwóch tygodniach namys³u pojecha³em do Kalisza obejrzeæ to cudo. Co ciekawe by³a to rama z tytanu.

Mia³a pewne niedoróbki ale po kilku godzinach doszli¶my z ni± do porz±dku ( by³a robiona w zak³adach lotniczych pewnie z zapasów po jakim¶ szybowcu), cena te¿ by³a przyzwoita (200z³ dacie wiarê!) no i uje¿dza³em j± przez trzy lata.

 

Teraz chcê j± zmienic na co¶ szybszego, chocia¿ strasznie ¿al mi tego materia³u (jest praktycznie niezniszczalny!!!).

Mój stary rower mia³ tylko 103cm rozstawu kó³ ko³a 28 i 24, oraz 70 litrowy praktyczny baga¿nik z laminatu.

Teraz marzy mi sie co¶ z chromo- molibdenu tak na 130cm rozstawu i wê¿sze ko³a.

 

 

Te dwie fotografie, zrobi³em w sklepie na po³udniu Holandii.

 

 

 

 

 

Na kolejnych widaæ te¿ go¶cia trzymaj±cego rower pionowo, rozmawia³em z nim.

Jest Holendrem a jego rower ten w czarnej os³onie ma kilka rekordów ¶wiata w je¿dzie godzinnej, co powiecie na 80 km w godzinê!

 

 


 

 

Nowy rower

 

Oto moja druga konstrukcja:

Ramê tak jak poprzednio kupi³em w zag³êbiu Kaliskim.

By³a bardziej mo¿e robiona na "miarê" ni¿ poprzednia. Materia³ to zwyk³a stal z niektórymi elementami z chromo- molibdenu.

Ma wiêkszy rozmiar osi: 120cm.

W stosunku do poprzednich 103cm daje siê odczuæ du¿± ró¿nicê.

Tylne ko³o 28 cali, przód to trochê nietypowy rozmiar 32-451, w przeciwieñstwie do np. standardowego 47-406 dla 20 cali.

Jest trochê wiêksze i praktycznie nieosi±galne w sklepach, ja swoje znów kupi³em w Kaliszu, tam te¿ uda³o mi siê dokupiæ ca³kiem zgrabny widelec pasuj±cy w³a¶nie do tego nietypowego rozmiaru.

Elementem resoruj±cym s± elastomery, jak dla mnie by³y trochê za sztywne, wiêc zmieni³em na sprê¿ynki z innego widelca.

Co do dzia³ania to teraz ju¿ bym siê nie przesiad³ z powrotem na sztywny, tym bardziej ¿e w wiêkszo¶ci je¿d¿ê w mie¶cie, a jak ka¿dy Polak wie, ulice w miastach potrafi± mieæ kilkunasto centymetrowe wyrwy, nie wspominaj±c ju¿ o standardowych kilkucentymetrowych falach, tarkach i innych "ulepszeniach".

Resztê tj. siedzenie i baga¿nik prze³o¿y³em ze starego.

Co do wra¿eñ z jazdy to ten model nie jest mo¿e du¿o szybszy, ale za to znacznie wygodniejszy od poprzedniego.

 

 

 

 

 

 

 


 

Rower Basi

 

Przyznam, ¿e trudno by³o mnie przekonaæ do nowego sposobu podró¿owania, mam na my¶li rower poziomy.

Jak to kobieta liczy³o siê dla mnie ¿eby by³ wygodny, bezpieczny i oczywi¶cie ³adny.

Po czasie muszê przyznaæ, i¿ na d³u¿sze trasy powy¿ej 20 km jest niezawodny bo nie czuje siê zmêczenia tak jak na rowerze tradycyjnym i nie boli przede wszystkim "co nieco".

A przy okazji mogê pokonywaæ d³u¿sze trasy.

Rok temu byli¶my z mê¿em na Kaszubach i w³a¶ciwie dziêki tym rowerom mogli¶my tyle kilometrów (600) przejechaæ - jednocze¶nie przemieszczaæ siê z baga¿em (zmie¶ci siê o wiele wiêcej ni¿ na tradycyjny w baga¿niku - choæ trudno uwierzyæ) zwiedzaj±c.

Je¶li siê nie mylê jestem pierwsz± kobiet± z rowerem poziomym w Bydgoszczy.

Czego brakuje to przede wszystkim ¶cie¿ek rowerowych by móc swobodniej podró¿owaæ.

 

 

 

 

Basia

14-09-2004

  

Powered by Bullraider.com